O Przedszkolu

Koncepcja pracy Przedszkola Biedroneczka

Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych; ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola. Koncepcja pracy przedszkola nastawiona jest na szeroko rozumiany rozwój dziecka, tak aby poznało radość płynącą z zabawy, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat, nauczyło się samodzielności i poznało nowe doświadczenia. Rozporzadzenie MEN z dnia 7 pardziernika 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U, Nr168, poz. 1324)

Ogólne cele koncepcji Przedszkola

  • przedszkole organizuje procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w sposób sprzyjający uczeniu się
  • dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych objęte są indywidualnym programem wczesnego wspomagania oraz indywidualnym programem terapeutycznym
  • dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej
  • respektowane są normy społeczne
  • rodzice są partnerami przedszkola
  • przedszkole jest miejscem  aktywnego rozwoju, ich osobowości, umiejętności oraz pasji

Mocne strony Przedszkola

  • duży, dobrze wyposażony, przestronny budynek
  • sale sprzyjające aktywności ruchowej dzieci
  • dobra lokalizacja placówki
  • gabinety terapeutyczne
  • dobrze wykształcona kadra pedagogiczna
  • znajomość środowiska rodzinnego
  • 
atrakcyjna oferta edukacyjna dla dzieci
  • stwarzanie warunków do rozwoju dzieci na miarę indywidualnych możliwości i zdolności
Kindori

Centrum Bydgoszczy

Nauka i zabawa

Prace kreatywne

Czas na powietrzu

Cele realizowane będą poprzez:

  • szkolenie kadry w zakresie dokonywania diagnozy potrzeb i możliwości dzieci, pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • rozpoznawanie zainteresowań, zdolności i talentów
  • wspierania dzieci wymagających pomocy
  • wzbogacenie oferty edukacyjnej o kolejne zajęcia dodatkowe
  • rozwój zawodowy nauczycieli, uzupełnienie i zdobycie dodatkowych kwalifikacji, wzbogacanie warsztatu pracy
  • poszerzenie współpracy z instytucjami, organizacjami i osobami w środowisku w celu wzbogacenia treści i metod pracy dydaktyczno wychowawczych
  • systematyczne podejmowanie starań o wzrost efektów współpracy z rodzicami,
  • stosowanie różnorodnych form promocji przedszkola w środowisku
Kindori

Misja nauczyciela w przedszkolu

Nauczyciel:

  • podąża za dzieckiem
  • prowadzi wnikliwą i systematyczną obserwację wychowanków
  • uczy korzystać z pomocy dydaktycznych
  • akceptuje dziecko, które popełniło błąd
  • stosuje różnorodne metody pracy
  • systematycznie prowadzi dokumentację zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym
  • doskonali i podnosi swoją wiedzę i umiejętności
  • współdziała z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania
  • współdziała w zespole
Kindori

Wizja dziecka w naszym Przedszkolu

Przedszkole jest otwarte na dzieci i rodziców uwzględniając ich indywidualne oczekiwania i potrzeby, promuje działania twórcze, wrażliwe na drugiego człowieka, piękno otaczającego świata, muzykę i sztukę.

Dziecko

  • rozwija się na miarę swoich indywidualnych możliwości i zdolności
  • uczy się przez zabawę
  • aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola
  • buduje pozytywną samoocenę
  • łatwo nawiązuje kontakty w grupie rówieśniczej
  • jest otwarte na inność rówieśników
  • jest kulturalne i tolerancyjne, wesołe i zaradne

Absolwent Przedszkola

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia nauki w szkole
  • ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze
  • potrafi współdziałać w zespole
  • jest zainteresowany nauką i literaturą
  • jest aktywny w podejmowaniu działań
  • jest tolerancyjny i kulturalny
  • jest wrażliwy na potrzeby innych ludzi i zwierząt

Metody stosowane w przedszkolu

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Nasze metody oparte są na metodyce wychowania przedszkolnego:

Metody czynne

  • metoda samodzielnych doświadczeń
  • metoda kierowania własną działalnością dziecka
  • metoda zadań stawianych dziecku
  • metoda ćwiczeń utrwalających

Metody słowne

  • rozmowy
  • opowiadania
  • zagadki
  • objaśnienia i ilustracje
  • metody żywego słowa

Metody oglądowe

  • obserwacja, pokaz
  • udostępnienie sztuki (albumy, przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, utwory literackie)

Praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiezną oparta jest o zindywidualizowany program nauczania dostosowany do potrzeb i możliwości danego dziecka.

Dziecko ma prawo do

  • indywidualnego rozwoju i osiągania sukcesów
  • poczucia bezpieczeństwa
  • zdrowego żywienia
  • specjalistycznej pomocy
  • swobody myślenia, sumienia i wyznania
  • serdeczności w kontaktach z innymi
  • snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone
  • zabawy i wyboru towarzyszy zabaw
  • doświadczania, eksperymentowania i badania
  • pomocy ze strony dorosłych

Wizja przedszkola

  • budowanie klimatu sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi dziecka, z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb i możliwości
  • stwarzanie warunków odpowiednich do zdobywania przez dziecko umiejętności i wiadomości niezbędnych w szkole i codziennym życiu
  • stałe podnoszenie poziomu nauczania, wychowania i opieki
  • samokształcenie kadry, poszerzanie kwalifikacji oraz doskonalenie własnego warsztatu pracy
  • efektywna współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
  • kreowanie pozytywnego wizerunku placówki
Kindori

Zasady współpracy zespołu pedagogicznego

W przedszkolu panuje pogodna atmosfera, a życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci. Wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna posiada umiejętność prowadzenia zajęć w taki sposób, aby zainteresować i zaktywizować dzieci. Prowadzone zajęcia i sytuacje edukacyjne są dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci.
Nauczyciele współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą, wspólnie analizują pojawiające się problemy. W celu zapewnienia optymalnych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych każdego dziecka nauczyciele monitorują indywidualny rozwój podopiecznych, prowadząc systematyczne obserwacje. Nauczyciele diagnozują gotowość szkolną dzieci i w zależności od wyników badania prowadzą zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka oraz udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Współpraca z rodzicami

CELE:

  • dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego
  • 
nawiązywanie dobrego kontaktu z rodzicami
  • zapoznanie rodziców z realizowanymi w przedszkolu planami, programami pracy
  • przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu
  • przekazanie informacii o stanie gotowości szkolnej dziecka
  • przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli i specialistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy
  • włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola
  • zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
  • promowanie placówki w środowisku lokalnym

Zasady współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym

Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami oraz instytucjami działającymi w lokalnym środowisku, a także z instytucjami działającymi na rzecz dzieci, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci, udzielają wskazówek pomocnych w radzeniu sobie z pojawiającymi się trudnościami wychowawczymi lub/i edukacyjnymi ich dzieci.

Formy współpracy z rodzicami

  • zebrania ogólne
  • zebrania grupowe
  • zajęcia adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci
  • konsultacje indywidualne
  • prowadzenie kącika dla rodziców (gazetka)
  • aktualizowanie portalu społecznościowego

Promocja placówki

DZIAŁANIA PROMOCYJNE OBEJMUJĄ:

  • organizowanie uroczystości okolicznościowych i integracyjnych dla środowiska rodzinnego
  • udział dzieci w konkursach zewnętrznych
  • występy w Domu Kultury „Bartosz”
  • dbałość o dobrą opinię placówki w środowisku lokalnym
  • aktualizowanie portalu społecznościowego
  • promocja przedszkola w prasie osiedlowej
  • upowszechnienie informacji o przedszkolu

Zamierzenia do dalszej pracy

  • opracowanie i wdrożenie systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
  • doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci z uwzgędnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka
  • doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami
  • doskonalenie współpracy grona pedagogicznego
  • promocja przedszkola i sprawny system obiegu informacji.

ZAPISY DO PRZEDSZKOLA BIEDRONECZKA

Nasza placówka prowadzi zapisy przez cały rok kalendarzowy. Decyduje kolejność zgłoszeń.